
باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریسا بهرامی- غریب سجادی با اشاره به پروژه مدرسه ویژه کودکان دارای اختلال اوتیسم در سنندج افزود: با وجود آنکه زمین مناسب برای این مدرسه تعیین شده و اعتبار اولیه نیز اختصاص یافته است، اما هنوز پیمانکار پروژه مشخص نشده و این روند طولانی و بدون نتیجه، قابل قبول نیست.
فرماندار سنندج ادامه داد: این پروژه باید در اولویت کاری دستگاههای مسئول، بهویژه اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش قرار گیرد و انتظار میرود در سریعترین زمان ممکن تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
سجادی با اشاره به تأثیر مستقیم آگاهی و آموزش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، اظهار داشت: انکار آسیبهای اجتماعی، نهتنها کمکی به حل آنها نمیکند، بلکه خطرات ناشی از آن را تشدید میکند. باید با شفافسازی و اطلاعرسانی دقیق، جامعه را نسبت به این مسائل آگاه ساخت.
وی افزود: در جهان امروز، هیچ سلاحی مؤثرتر از آگاهی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی وجود ندارد و در این مسیر، بهرهگیری از نظرات کارشناسان و صاحبنظران ضرورت دارد.
سجادی با انتقاد از جلساتی که صرفاً به بیان مشکلات میپردازند، تأکید کرد: خروجی جلسات باید مشخص و کاربردی باشد؛ بهجای ذکر کلیات، باید به شکل مصداقی راهکارهای اجرایی برای حل مسائل طراحی شود.
فرماندار سنندج همچنین از نگاه برنامهمحور کمیته برنامهریزی شهرستان به مسائل آموزشی خبر داد و گفت: پروژههای نیمهتمام آموزشی و مناطقی که از کمبود سرانه آموزشی رنج میبرند، در اولویت قرار گرفتهاند.
وی یکی از راهکارهای رفع مشکلات آموزشی را استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد و فاقد بهرهوری دانست و تأکید کرد: با همافزایی بین دستگاهی، از جمله همکاری با اداره کل راه و شهرسازی، میتوان فضاهای آموزشی جدیدی در نقاط کمبرخوردار ایجاد کرد.
فرماندار همچنین با انتقاد از نگاه کمی به مسائل آموزشی، خواستار حرکت به سمت کیفیتبخشی، برنامهریزی دقیق و هماهنگی جدی میان دستگاههای اجرایی شد و گفت: همافزایی میان آموزش و پرورش، اداره نوسازی، راه و شهرسازی، و سایر نهادها میتواند بسیاری از موانع اجرایی پروژهها را برطرف کند.
وی همچنین بر فعالسازی مجدد انجمن خیرین مدرسهساز شهرستان سنندج برای مشارکت در توسعه فضاهای آموزشی تأکید کرد و گفت: آموزش باکیفیت حق تمام فرزندان این دیار است و مسئولان موظفاند امکانات لازم را فراهم کنند.